Jak to jest z tym podnoszeniem mocy? Dlaczego u jednego “specjalisty” za #chiptuning zapłacisz 300 zł, a u drugiego 1000 zł? ? Nasz Adriano i Profesor Chris postarają się to wyjaśnić. ?
Internetowe oferty chip tuningu, znacząco się od siebie różnią. A przecież wydaje się, że wszystkie warsztaty robią to samo. Czym zatem różni się tani tuning od drogiego? Na co zwracać uwagę, żeby wybrać dobrze? Warto mieć oczy szeroko otwarte i ewentualnie zasięgnąć języka u kilku wykonawców, by ocenić jego kwalifikacje i zdecydować czy można mu powierzyć nasze auto. Jeśli mechanik mówi, że u niego chiptuning robi się szybko i łatwo, a tak naprawdę nie posiada odpowiedniej wiedzy i korzysta z gotowców, uciekaj.
Tani chiptuning
Klienci często przyjeżdżają do nas na naprawy bałaganu, zrobionego w innych warsztatach. Powodem wyboru taniej oferty jest oczywiście atrakcyjna cena (oferty można znaleźć nawet poniżej 500 zł). Ale potem okazuje się, że oszczędność jest pozorna. Ale przecież podnoszenie oprogramowania jest już znane nie od dziś, a w internecie można znaleźć sporo wskazówek, więc to chyba nie powinien być tak skomplikowany temat. Kilka razy widzieliśmy nawet tutoriale, jak zabrać się do chiptuningu.
Co możemy otrzymać za cenę 500 zł “profesjonalnego podnoszenia mocy”? Brak pełnej diagnostyki i ustawieniu chipa do potrzeb konkretnego modelu auta. Najczęściej jest to gotowiec wrzucany do oprogramowania samochodu i tyle. Podsumowując, będzie to pół-amatorskie zrobienie burdelu w pamięci. Ale wykres powinien się zgadzać. Taka operacja w dużej mierze nie będzie zależeć od umiejętności mechanika, ale od jego szczęścia i ‘chybił traifł’ 😉
Dobry i bezpieczny chiptuning po prostu kosztuje
Z drugiej strony oferty podnoszenia mocy zaczynają się w okolicach + 1000zł. Co składa się na taką cenę? M.in.: diagnostyka, sprawdzenie stanu technicznego samochodu, ze zwróceniem uwagi na silnik i układ dolotowy, układ paliwowy oraz testy na hamowni. Dopiero po porządnym rozeznaniu tuner odpowie na jakie osiągi możemy liczyć, a my się zastanowimy czy tego chcemy.
Ponadto oprogramowanie, które kosztuje. Najczęściej potrzebne są min. 2 programy, które rzecz jasna trzeba zakupić.
Na koniec dorzućmy coś, co ciężko przeliczyć na kwotę, czyli wiedza i doświadczenie tunera. Pamiętajmy, że tuning i podnoszenie mocy, to NIE JEST specjalizacja, którą mniej lub bardziej umie wykonywać każdy mechanik. Musi to zrobić fachowiec.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. This site uses cookies to provide services at the highest level. Further use of the site means that you agree to use them.ZamknijDowiedz się więcej